Angelia Wang

– Ένα διαμάντι λάμπει φωτεινότερα

Μερικές φορές όταν βλέπουμε μια θεατρική παράσταση το σύνορο μεταξύ πραγματικότητας και παραμυθιού ξεθωριάζει. Αυτό συμβαίνει ακόμα περισσότερο όταν η πρωταγωνίστρια θυμίζει ουράνια νεράιδα σαν από παραμύθι, με έμφυτη βασιλική χάρη, δυναμικές και αέρινες κινήσεις, και ακόμα περισσότερο, με μια αύρα εξωπραγματική, αλλά λυτρωτική για τον σημερινό κόσμο. Αυτή ήταν η εμπειρία μου ενώ παρακολουθούσα την «Κυρία του Φεγγαριού» Angelia Wang (Αντζέλια Γουάνγκ), μία από τις επι κεφαλής χορεύτριες του Shen Yun Performing Arts.

«Ένιωθα τον εαυτό μου σαν την Τσανγκ’Ε», λέει η Γουάνγκ, αναφερόμενη στην αψεγάδιαστη απόδοση της Τσανγκ’Ε, μιας από τις πιο φημισμένες θεϊκές μορφές της αρχαίας Κίνας. Όταν χορεύει, τα συναισθήματά της ρέουν αυθεντικά και «το κοινό το αισθάνεται», λέει.Για να μπορέσει η Γουάνγκ να ενσαρκώσει αυτή την αρχαία θεά χρειάστηκαν πολλά «πεσίματα», κυριολεκτικά και μεταφορικά. Αλλά δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε τη βοήθεια που είχε από τα ίδια της τα χαρίσματα. Προικισμένη με μια καλλίγραμη και ευκίνητη σιλουέτα και ασίγαστη θέληση για τελειότητα, αποφάσισε να εγκαταλείψει την Κίνα σε ηλικία 13 ετών για να γίνει μια από τις πιο καταξιωμένες χορεύτριες κλασικού κινέζικου χορού.

Στην Ακαδημία Φέι Τιέν που εδρεύει στη Νέα Υόρκη – όπου πολλοί καλλιτέχνες του Σεν Γιουν ξεκινούν τον χορό – η Γουάνγκ εκτελεί ακροβατικές κινήσεις και τεχνικές παραπάνω από 100 φορές την ημέρα.

Η αφοσίωσή της είχε αποτέλεσμα. Στην περίοδο των πρώτων έξι χρόνων συμμετοχής στην περιοδεία του Σεν Γιουν, κέρδισε τρία χρυσά μετάλλια σε διεθνείς διαγωνισμούς χορού. Αν και μικρής ηλικίας, οι σχεδόν χίλιες παραστάσεις της σε όλο τον κόσμο την ωρίμασαν πέρα από τα χρόνια της.Παρά τη γρήγορη άνοδό της στην παγκόσμια σκηνή, διακατέχεται πάντα απο μια ταπεινή τελειομανία. «Πάντα νιώθω ότι δεν τα πηγαίνω αρκετά καλά. Δεν στενοχωριέμαι, απλά νιώθω ότι δεν είμαι αρκετά καλή».Η Γουάνγκ καλλιεργεί τον εσωτερικό εαυτό της έτσι ώστε να μπορεί καθώς χορεύει να αναπαριστά με αυθεντικότητα τους πιο δημοφιλείς χαρακτήρες της αρχαίας Κίνας. Φωτογραφία από τον Λάρυ Ντάι.

«Εάν οι χορευτές δεν χορεύουν με την καρδιά τους, αλλά επιτηδευμένα, το κοινό θα νιώσει ότι υποκρίνονται», λέει η Γουάνγκ. «Θα φαίνεται παράξενο και ψυχρό».Ενώ η – σχεδόν αδύνατη για κάποιους – τελειοποίηση της τεχνικής έγινε εύκολα για την Γουάνγκ, η καλλιέργεια του εσωτερικού πνεύματος ήταν μια αργή διαδικασία που απαιτούσε τόσο την απόκτηση σοφίας όσο και εξάσκηση. «Μελέτησα το ιστορικό του ρόλου και ανέλυσα την προσωπικότητά της, αλλά αυτό που αναπαριστούσα ήταν ακόμη πολύ επιφανειακό», λέει η Γουάνγκ αναφερόμενη στο ρόλο της ως Μου Γκουι-Γινγκ τέσσερα χρόνια πριν, της προσωποποίησης της γυναικείας αρετής.

Οι χορευτές του Σεν Γιουν δεν καλλιεργούν μόνο το ήθος τους για να βελτιώσουν το εσωτερικό τους πνεύμα, αλλά και για να κατανοήσουν καλύτερα την εμβρίθεια των θρυλικών χαρακτήρων που υποδύονται. Η Γουάνγκ είπε ότι τα ευγενή στοιχεία του χαρακτήρα: το ψυχικό σθένος, η γενναιότητα και η ορθότητα, που ενέπνευσαν την Μου να υπερασπιστεί την πατρίδα της, εξέλειπαν.Αλλά κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την αποφασιστικότητα της Γουάνγκ, καθώς με την εσωτερική της ανάπτυξη βελτιώθηκε και εξωτερικά. Κατά τη διάρκεια της περσινής παγκόσμιας περιοδείας, η Γουάνγκ είχε την ευκαιρία να παίξει τον ρόλο της Τσανγκ’Ε, της θεάς του φεγγαριού, και έβαλε όλη της την καρδιά σε αυτό.

«Άκουσα τη μουσική συνοδεία αμέτρητες φορές για να κατανοήσω τις μεταστροφές των συναισθημάτων του χαρακτήρα», λέει η Γουάνγκ. Ηχογράφησε κάθε πρόβα και την μελέτησε μαζί με τους χορογράφους ώστε να εναρμονίσει συναίσθημα, κίνηση και μουσική. «Πραγματικά βάζω τον εαυτό μου στη θέση της Τσανγκ’Ε».

Η αφοσίωση της Γουάνγκ στην ανάπτυξη ενός ισχυρότερου δεσμού σώματος και πνεύματος μεταμορφώνει τόσο εκείνη όσο και τους θεατές της.

RELATED ARTICLES

Πλούτος με Αρετή

Eνας επιχειρηματίας που τιμήθηκε από τον Σουηδό βασιλιά πιστ‘εύει ότι η ηθική είναι το βασικό δομικό στοιχείο μιας επιτυχημένης ζωής και επιχείρησης.
All articles loaded
No more articles to load